Naturlig anti-hoste krem


Det er jo liiiitt tidlig å tenke på høsten enda, men av erfaring vet jeg jo at så fort skole og barnehage starter, starter også host-og-hark perioden.. Å få i ungene hostesaft (nam! Se! Kirsebærsmak! Kom igjen.. bare liiiittegranne... væææær så snill.... ikke det nei...) er jo som kjent et mareritt, uansett hvilken smak eller farge guggen man serverer de har.. Men denne "guggen" skal smøres på føttene ved leggetid, og vips så skal man ha løst både slosskamp-problemet og hoste-problemet! 
Storesøster har to kvelder nå insistert på at hun hoster, slik at jeg kan smøre føttene hennes inn med kremen. Så jeg har i alle fall får én fan, selv om denne fan-en faktisk ikke har noen lei hoste..

Oppskriften fant jeg på www.ohlardy.com, men jeg måtte tilpasse den litt til hva jeg hadde tilgjengelig.

Du trenger:

5ss kokosolje (antiviral)
1 ss olje (jeg brukte mandelolje)
2ss bivoks
8-10 dråper tea-tree essensiell olje (antiviral)
15-20 dråper rosmarin essensiell olje (hjelper på pusten)

Smelt kokosolje og mandelolje i et vannbad. Ha i bivoksen. Rør forsiktig til alt er smeltet.
Ha i tea-tree og rosmarin og rør godt. Ha på glasskrukke og la avkjøle. For en lettere smørbar salve lar du den stå i romtemperatur.

Og så bare venter vi på at den første personen i huset skal begynne å hoste! 
Da smører man føttene godt inn med denne salven og trer på seg noen gode bomuldssokker. Og forhåpentligvis skal man få seg en rolig og hostefri natt...
Blir spennende å se! 
  
The cold and flu season is just waiting around the corner, but this time I have an ace up my sleeve. At www.ohlardy.com I found a recipe for a Natural Cough Remedy, which is claimed to be as simple as it is efficient. Just rub some of this lotion on to your feet before you go to sleep, put on some socks, and have a cough-free sleep..

Kommentarer

Populære innlegg